A place for my head

Alla inlägg under februari 2011

Av erika - 18 februari 2011 14:34

Tårarna nästan rinner här. Dels för att jag är förkyld,delvis lite för att sista praktikdan är avklarad. Noah gav mej en puss och sa seriöst : "ta hand om dig nu!" aww jag smälte! Barnen blev så ledsna då jag inte skulle komma tillbaks på måndan,men jag fick lova att komma tillbaks och hälsa på igen så fort som möjligt!

Så många minnen-så lite tid,6 veckor,vart tog de vägen? Helt sjukt.


Lärarn var på besök,Leo stirrade en stund och sa:

"vem e du å va gör du här?"

"jag är erikas lärare och ska ta erika tillbaks till skolan nu haha"

Calle:"NEE,hon ska stanna hääär!!"

"skulle du vilja ha henne här ennu ett tag till?"

C & L :"jaaaa,två miljoner dar till eller mer!!"


Min lilla favvis A såg på mig med valpögon då han skulle hem. Jag tog upp honom,snurrade honom i luften ett varv och kramade honom innan vi sa hejdå.

Jag förstår inte,men vi två hade något speciellt. Jag bara kände det. Personalen påpekade det också,att han aldrig varit sådär mot någon förut.

Försökte pränta in alla barns ansikten i mitt minne innan jag gick. Smärtsamt.

Jag kommer sakna dem så mycke (!!)



Av erika - 17 februari 2011 18:50

Imorn är det sista dan av praktiken på dagis..helt sjukt,det har gått så fort,6 veckor är ju ingenting känns det som.

Har försökt umgås extra mycket med barnen idag,känns så lessamt att måsta lämna dom snart. Men jag har lovat att hälsa på igen (!!)


Nu ska ja väl packa lite smått,Johnny kommer och hämtar mig om nåra timmar,ska sova över hos honom inatt...mysit var ordet! :)


Pusshej!


Sundance kid - kent

för att namnet påminner mej om kidsen..

Av erika - 16 februari 2011 20:27

Haft en underbar kväll med Heidi både hos hennes,och sen hos mig :)

Som vanligt helt kul åt allt och inget,skrattfest för fler haha!

..Tror faktiskt ja får sixpack snart,men schh!

Aww du är bara för härlig heidi,önskar det fanns fler som du :)

Planerade helgen och åååhhh jag vill ha lördag NU! Kommer bli så awsome!

            



Av erika - 15 februari 2011 22:17


Ritade nyss Bella & Edward :

If you don´t believe me

                                  Just look into my eyes

                                                                    'cause the heart never lies.

Av erika - 15 februari 2011 18:25

Jag är ingen morgonperson.

Skulle behöva en kick i baken varenda morgon så jag kommer upp nångång. Lyckligtvis har man en pojkvän som tjatade så imorse att man släpade sig upp och hann precis till dagis.

Btw har en praoelev där...han verkar lite nervös å vet inte riktigt vad han skall göra,stackaren.

Jag däremot,känns som om jag redan skulle jobba där i princip haha! :D


Vad göra nu? Ingenting,absolut i-n-g-e-n-t-i-ng. Bara chilla.

Funderade på att försöka rita dendär teckningen åt AnCa :

   = hennes söta hund.

Ska se om jag lyckas få ner vovven från fotot till A4 - ans papper...go me!

Resultatet visar jag senare!


Upside Down - ItaloBrothers

<3

Av erika - 14 februari 2011 22:41

Började dagen med att kolla på mätaren. Oh yea, -33 c därute,sviinkallt med andra ord. Kan det bli värre,tänkte man. Johho då,såklart det kan bli värre..

Kom till dagis och det myllrade av folk där,hade förstås glömt att föräldrarna m.m skulle komma på vändagsfest.

Ja,så där svassar alla runt i lite finare kläder å jag kommer instövlandes med mina ökända mjukisbrallor. WOHO!

Nåja,tror ingen fäste så stor uppmärksamhet...

men skit då det var så kallt ute,kunde bara vara ute me kidzen ca. 30min ida

...vilket resulterade i att de blev gaaaalet rastlösa resten av dagen därinne...

resten kan ni ju räkna ut.


Sen på kvällen var vi och firade Jenny som just fyllt körkort med att käka på kantarellis,härlig kväll me mycke skratt å skitgod mat :)
(bilder kanske kommer upp sen ifall ja får bilder av jenny,ika klant glömd sin kamera så ;)


Johnny kom hit just så nu ska vi å sova..bäst jag slutar blogga nu innan han får nå damp...

Puss & Kyss allihopa,glad alla <3 ans dag!

  


Av erika - 13 februari 2011 18:13

Denhär dan har varit helt skit. Inge feelis till nånting. Lite förvirrad och endel att tänka på.

Jag fattar inte att jag ens orkar blogga nu.

fyfan.


Och justja,har gått och kärat ner mig i denna låt :

Jasper Forks - River flows in you

   Ett leende måste man ju försöka bjuda på...




Av erika - 13 februari 2011 12:14

  

Jag dog lite då jag upptäckte Italobrothers nya platta STAMP!

Dedär killarna är bara awsome,får alltid sommarfeelis av deras låtar :)

Hyllar dem här nu lite med en teckning  jag gjort av dem:

   You rule!

Ovido - Quiz & Flashcards